Google přináší objednávání jídel do vyhledávání, map a také pro Google asistenta.

Neoficiální nová mantra společnosti Google je „pomoci uživatelům dokončit úkony“ (GTD). K tomuto cíli se snaží Google přiblížit všechny jeho kanály, produkty a reklamy, aby byly daleko více „transakční“. Transakční poplatky jsou součástí strategie Google k monetizaci Google Asistenta.
 
Hned několik partnerů pro dovoz jídel.
 
Jedna manifestace této strategie Google a jeho étosu je určitě objednávka jídla přímo na Google skrze Google Asistenta, ať už jste byli v Google Vyhledávání nebo Google mapách. Oznámeno ve čtvrtek, Delivery.com, Slice, ChowNow a Zuppler přichází jako doručovatelé jídla. Ostatní partneři se brzy připojí.
 
Nějaký ten čas Google odkazoval na objednávací systémy třetích stran a na doručovací služby ve vědomostním panelu on-line. Tato zkušenost přichází přímo z Google My Business profilu, jak na operačních systémech Android, tak i na iPhonech. (Níže je ilustrace)
 
Google nyní vlastní transakce.
 
Uživatelé kliknou na „objednat on-line“ tlačítko a poté si zvolí službu doručení nebo si jídlo vyzvednou sami. Pokud zvolí doručení, mohou si vybrat poskytovatele služby a poté jídla z menu. Platba se bude dít s výchozí kreditní kartou, kterou má uživatel nastavenou v Google Pay. Lze předpokládat, že pokud uživatelé nemají kreditní kartu ve svém souboru, pravděpodobně budou dotázáni, aby tam jednu přidali.
 
Při opětovném objednávání budou mít uživatelé také možnost vybrat si předchozí objednávku za použití stejného poskytovatele doručovacích služeb.
 
Google Asistent může také zahájit objednávku jídla nebo opětovnou objednávku – i když není (ještě) dostupná tato funkce na chytrých reproduktorech a obrazovkách. Uživatelé mohou přivolat objednávání jídla s frází: „Hej Google, objednej jídlo z (restaurace)“. Pokud je to opětovná objednávka, Asistent získá přístup k minulým objednávkám a zobrazí je uživateli ke schválení.
 
Dříve tento týden Google oznámil předělané uživatelské rozhraní pro mobilní vyhledávání s možností firemních favikon pro přirozené výsledky vyhledávání a novou značku pro textové reklamy. Minulý týden na Google Marketing Live společnost učinila celou řadu oznámení o reklamách a představila také nové destinace pro Google Shopping, aby mohla společnost lépe konkurovat Amazonu. V této nové nákupní zkušenosti budou mít uživatelé možnost učinit transakci skrze vlastní platební bránu Google.
 
Proč bychom se měli zajímat.
 
Od uživatelské zkušenosti a její perspektivy, nový proces objednávání jídla je zcela nevýraznou změnou od toho, co bylo již nyní dostupné. JE to podobné ke změnám v Google Cestování. A tento čin je součástí daleko širších snah Google ke zredukování spotřebitelské frikce, odstranění kroků mezi objevením a nákupem a cílem je daleko větší přímá kontrola nad transakcemi, spíše než je nějak zpracovávat pro třetí strany.
 
Tohle bude v samém důsledku znamenat, že bude třeba, aby firmy spolupracovaly a integrovaly se do Google spotřebitelské zkušenosti, než aby se spoléhaly na organické SEO k získání zákazníků.