Moz: aktualizace různorodosti na Google byla pěkně malá

„Zatímco Google se technicky zlepšil v různorodosti stránek, aktualizace byla velice úzce zaměřena a museli jsme se tak ponořit hluboko, abychom našli jakékoliv důkazy o zlepšení,“ napsal Pete Meyers ze společnosti Moz. „Dopad aktualizace různorodosti webových stránek ve vyhledávání nebyl vůbec na stejné úrovni jako údajná aktualizace, která nám byla předkládána před-oznámením a také vzhledem k PR, kterému se jí dostalo. Co se týče stavu různorodosti stránek na stránce s výsledky vyhledávání, Google učinil pouze menší změny, avšak stále má dost práce před sebou,“ uvedl.
 
Jenom aby bylo jasno, toto hlášení se dívalo na data set o zhruba deseti tisících klíčových slov, takže určitě hlášení nepokrývá nekonečné množství všech požadavků na vyhledávání, které mohly být ovlivněny. Také firmy či navigační požadavky pravděpodobně patřily mezi výjimky v pravidlu, neboť Google uvedl, že možná bude třeba ukázat více než dva výsledky pro ten samý požadavek. Někdo, kdo hledá pro specifickou firmu, totiž pravděpodobně chce vidět více výsledků z oficiální stránky a Google mu je pravděpodobně ukáže spolu s doménou společnosti a to vícekrát než dvakrát.
 
Ale jsou tu alespoň nějaké změny.
 
Moz se pořádně zakopal do jeho dat a sdělil: „mezi šestým a sedmým červnem, průměrná různorodost se zlepšila marginálně, z 90.23 procent na 90,72 procent (asi 0,49 procentní zlepšení).“ Tabulka níže je přiblížena právě tak, abyste mohli vidět tato data v desetinásobném přiblížení a také uvedl: „zlepšení nejsou zas tak úchvatná.“ Tady je přiblížená tabulka:

 1
Společnost Moz poté ukázala výsledky, které měly dva či více výsledků a podívala se, jestli tyto celkové měly větší změny než výsledky, které sleduje Moz. Tam byl rozdíl daleko zřetelnější, „šestého června se díváme na hodnotu 84.58 procent stránek v našem data setu, které měly různorodost osmdesáti procent a lepší. Sedmého června se toho číslo zvedlo na 86.68 procent – asi 2.1 procentní nárůst a zlepšení.“, napsal Moz.
 
A tady je tabulka:
2
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
V konečném důsledku, pokud tato aktualizace nebyla opravdu tak podstatná, tak byste pravděpodobně neměli zaznamenat takový dopad z této aktualizace ve vašich analýzách. Neboť se tato aktualizace překrývá s červnovou aktualizací jádra vyhledávacího algoritmu, je velice užitečné znát, jak limitovaný dopad měla vlastně tato aktualizace různorodosti, abyste pochopili, jestli vaše webové stránky byly ovlivněny jádrovou aktualizací, aktualizací různorodosti nebo něčím úplně jiným. Lze to zhodnotit tak, že většina lidí chtěla vidět daleko větší různorodost ve výsledcích vyhledávání na Google a Google tyto změny učinil a přiblížil se k tomu kýženému bodu, avšak je třeba, aby se do toho v budoucnu pustil znovu a udělal ještě pár změn.