Každý, kdo chce být se svým podnikáním úspěšný na internetu, usiluje o to, aby měl dostatek zákazníků. Protože se takoví zákazníci rodí z návštěvníků, touží pak každý majitel webu logicky po co nejvyšší návštěvnosti této své nabídky. A protože jde lidem o návštěvnost jejich webů, je už dnes docela běžné to, že se optimalizuje pro internetové vyhledávače. Protože není mnoho jiných způsobů, jak si na internetu dostatečnou návštěvnost zajistit, než je právě sázka na SEO.
Kdo si nechá svůj web optimalizovat, má daleko větší naději na to, že bude o jeho na internetu uveřejněnou nabídku zájem. Pochopitelně nezáleží u úspěchů v byznysu jenom na optimalizaci, důležitá je i kvalita a cena toho nabízeného, ale přesto je tu optimalizace skutečně důležitá. A to proto, že je schopná i webům, kterých by si jinak sotva někdy někdo všimnul, zajistit takovou návštěvnost, jaká je nezbytná k tomu, aby se zde provozované podnikání vyplácelo.
Čím že je taková optimalizace prospěšná? Přece tím, že uzpůsobuje optimalizované weby tomu, co od nich očekávají internetové vyhledávače. Protože stejně jako v mnoha jiných situacích i zde platí, že to nejoblíbenější je i nejúspěšnější. Když prostě vyhledávač shledá, že je nějaký jím objevený web podle nastavených kritérií ideální, upřednostní ho před jinými, ne tak dokonalými weby konkurence, a nabídne ho hledajícím lidem přednostně. A čím snáze ho lidé najdou, tím spíše ho otevřou a tím spíše také využijí to, co se na takovém webu nabízí.
A co se za takovou optimalizací může skrývat? Je toho skutečně docela dost. Protože posuzování internetovými vyhledávači není vůbec jednostranné. Tady se bere ohled na kdeco. A tak se tu věnují ti, kdo provozují optimalizaci, třeba copywritingu, linkbuildingu, volbě těch nejvhodnějších klíčových slov, reklamě a propagaci, prostě tomu, co je potřeba. A když se to udělá pořádně, stojí to za to.