Podrobný pohled na nové reality místního vyhledávání: Co jsme se naučili na SMX West

Experti, na události v San Jose, objevovali hodnocení pro místní vyhledávání, diskutovali o Google Posts a snažili se vypořádat s falzifikováním umístění konkurence.
 
Místní vyhledávání a SEO je velmi často opomíjeno jako nějaká druhotná starost pro marketéry vyhledávání. Avšak hlavně s neustálým nárůstem mobilního vyhledávání na internetu, by mělo být tou primární starostí. Pokud zvážíme zveřejněná data Google a také jeho veřejné příspěvky a stanoviska, můžeme bezpečně říci, že je zde skoro tři sta padesát miliard místních požadavků na vyhledávání ročně a i tento odhad je stále ještě konzervativní.
 
Výstup a prezentace na téma „Nové reality místního vyhledávání“ na konferenci SMX West pokryla spoustu kritických problémů a témat pro marketéry místního vyhledávání, což zahrnuje nejen hodnotící faktory, Google My business, otázky a odpovědi, spam na místní mapě ale také optimalizaci Google Posts.
 

Musíte znát faktory pro hodnocení místního vyhledávání

 
Dana DiTimaso, presidentka Kick Point společnosti, vedla celý výstup a prezentaci a nabídla snad co možná nejširší pohled na optimalizaci pro místní vyhledávání a místní PPC. Začala s přehledem a zhodnocením nejnovějšího průzkumu o faktorech hodnocení pro místní vyhledávání, které se snažilo zmapovat SEO zkušenosti a názory. Zvýraznila ten fakt, že tento průzkum zjistil, že GMB signály jsou nyní tím nejvíce prominentním faktorem mezi všemi těmi, které přišly v potaz.
 
Mluvila o zmenšené viditelnosti Google Posts, avšak to odůvodnila tím, že výhody Google Posts nejsou v CTR, ale jsou to zisky ve viditelnosti místní skupiny z konzistentního přispívání. Doporučila přispívat alespoň jednou za týden a experimentovat s rozdílným obsahem: videa, fotky, události.
 
Spousta značek a obchodníků selhává v ohledu odpovídat na otázky a odpovědi Google. Tohle je velmi zásadní chyba: marketérům totiž utíkají čerstvé stopy a šance nabízet hodnotné informace potencionálním zákazníkům. Navrhla ptát se a odpovídat si na vaše vlastní otázky (nenahrávat ale žádné falešné recenze), ale ve stejné chvíli nabízet užitečné informace. Přidala, že marketéři by měli „povznášet dobré otázky alespoň třikrát“ s tím účelem získat co možná nejvíce viditelnosti ve vědomostním panelu.
 
Recenze jsou dalším kritickým faktorem hodnocení a pravděpodobně budou jistý rozdělovač mezi vertikálními konkurenty. Dana diskutovala o tom, že marketéři by se měli zaměřit na Google recenze nejdříve a poté zvýraznila ten fakt, že delší recenze jsou často zobrazovány ve vědomostním panelu.
 
Když zachycujete nějaké ty recenze, doporučuje zamyslet se nad tím, co vlastně chcete, aby lidé říkali o vašem podnikání. „Ptejte se na specifické otázky,“ řekla a poskytla následující příklad:
 

  • Správně = „Byla pizza, kterou jsme vám dovezli, teplá a křupavá?“
  • Špatně = „Jaká byla vaše pizza?“

 
Místní odkazy jsou vždycky velmi náročné na získání. Rada Dany je následující: „Vždycky myslete na to, jak můžete získat odkazy z toho, co už děláte.“ Následně uvedla několik TOP zdrojů pro místní odkazy:

  • Partneři/dodavatelé
  • Byznys kontakty
  • Sponzoři/dárci
  • Konkurenční analýza
  • Pořádejte události
  • Používejte stránku vaší práce
  • Zmínky o vaší značce bez odkazu

 
A konečně Dana nabídla docela dosti doporučení pro placené místní vyhledávání a Facebook. Používejte „všechny možné rozšíření pro reklamy,“ doporučila. A používejte také hodně místních klíčových slov (geografických) v kopii reklam.
 
Lokace totiž může ovlivnit poměr převodů, takže se zaměřte na ty lokace, kde reklamy fungují a zabírají. Co se týče reklam na Facebooku, říká, abyste učinili hodně menších testů a získali co možná nejvíce sociálních „důkazů“, ještě předtím, než učiníte nějaké smysluplné reklamy. A ještě profesionální tip je takový, abyste používali „připnout reklamu“ v místech konkurence na Facebooku pro větší dobývání a také pro povědomí o vaší značce.
 

Spam, falšování a další místní odpad

 
Conrad Saam, zakladatel MockingBird Marketing, vůbec nešetřil slov v jeho prezentaci nazvané „Místní spam (hovno na mapě)“. Poskytl hned několik příkladů, kdy se právníci snažili zfalšovat byznys lokace, kde ve skutečnosti kancelář neměli. Tohle se lehce dělá, protože data ukazují, že spotřebitelé mají nejraději ty advokáty, kteří jsou v jejich blízkosti.
 
Fotka upravená ve photoshopu, která má za účel ošálit spotřebitele

Diskutoval o celé škále způsobů, jakým advokáti a ti, kteří jim dělají marketing, šálí Google a že jsou jejich způsoby „vychytralé, o tom svědčí upravené fotky, klíčové slova nacpané se seznamy a výpisy (například. Brooklyn car accident lawyer), falešné pozitivní recenze a falešné schéma recenzí.
 
Saam také mluvil ohledně způsobů, jakým marketéři mohou nahlásit a zabývat se těmito problémy na Google:

  • Najděte si danou adresu
  • Zkontrolujte na Google Street view, abyste určili, jestli je tam vůbec nějaká kancelář
  • Nahlaste falešnou adresu jako spam na Google Maps
  • Použijte „navrhnout změny“ pro změnu byznys názvů nacpané klíčovými slovy
  • Použijte twitter.com/googlemybiz k nahlášení problémů pro rychlejší odezvu
  • Nahlaste falešné recenze/hvězdičky na Twitteru a také na fórech Google My Business

 
Saam také upozornil, že jeho snahy, kterými šlape na paty těmto falsifikátorům, nejsou bez rizika agresivních konkurentů, kteří se mohou rozhodnout pro geo-ofenzívu. K tomu jenom Saam dodává, aby vše bylo uděláno co nejvíce anonymně, jak jen to je možné.
 

Maximalizace Google Posts

 
Damian Rollison, viceprezident produktové strategie v Brandify, uzavřel celou prezentaci svým výstupem, kde se soustředil na Google Posts a rozdělení místního obsahu. Namísto časů, kdy se místní vyhledávání a místní SEO sestávalo ze jména, adresy, telefonního čísla a nějaké alespoň konzistentnosti citování, odpozoroval, že zde máme daleko více komplexnější dobu místního vyhledávání, čímž potvrdil také snímky prezentace od DiTimaso na začátku.
 
ROllison nabídl případovou studii o Google Posts, která zahrnuje Dickovo sportovní zboží (Dick’s sporting Goods) ještě před tím, než mu byla snížena jeho úroveň ve vědomostním panelu docela nedávno. Řekl, že obchodník měl spuštěné čtyři kampaně během sváteční nakupovací sezóny v roce 2017. Jedna z těchto kampaní během Cyber Week zapříčinila až jedenáct procent všech e-komerčních prodejů během této sezóny. Převody na Google Posts zapříčinily v průměru až čtyři procenta prodejů během kampaně.
 
Kampaň na Google Posts obchodu se sportovního zboží

V roce 2018 Dick spustil další kampaň s daleko méně oslnivými výsledky (zapojení se zákazníky bylo menší o 80 procent). Avšak převody byly stále hodnotné a smysluplné, neboť kampaň vynesla 2,2 procent online prodejů během této části roku.
 
Rollison diskutoval o tomto jevu, a byť nedávný provoz a zapojení klesá, místní marketéři by měli Google posts používat. Přesně proto, že jim to pomáhá:

  • Usnadnit přímou komunikaci s místními zákazníky
  • Zlepšit zkušenost zákazníka s včasnou informací
  • Propagovat prodeje, speciální nabídky, události, novinky a nabídky
  • Cílit na zákazníky s videi a fotkami

 
Rollison vysvětlil, že napříč Brandify základnou zákazníků, se pohybuje průměrné CTR Google Posts okolo 1,44 procenta, což převyšuje Google Dispaly reklamy. To může být způsobeno tím, že obecenstvo, které se zapojí do Google Posts je ve spodní části nákupního trychtýře, neboť se jedná o vyhledávající s velkým úmyslem něco koupit. A Google Posts zůstávají prominentním kanálem v mobilních výsledcích vyhledávání, i když to klesá u počítačových zobrazení.
 
Rollison tedy zvýraznil počet nejlepších Google Posts praktik, které zahrnují:

  • Silné CTA („koupit“ / „zarezervovat“)
  • Používejte UTM pro sledování
  • Podpořte zprávu v příspěvku s textem přímo na fotkách
  • Články s delší životností jsou na tom výkonnostně lépe (7 dní a více)
  • Optimální velikost obrázku na Google Posts je v rozměrech 814×610
  • Obrázky by měly být centrovány
  • Vytvořte vlastní „přistávací“ stránky, které se budou shodovat s obsahem příspěvku

 
Také zdůraznil, že Google Posts nejsou podporovány pro větší podniky s více místy (10+) z hlediska GMP API. Avšak předpověděl, že Google možná přidá podporu i pro API těchto podniků pro správu příspěvků v roce 2019.